Al.-Khamisy, Danuta. 2002. „Gotowość nauczycieli do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.” W Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania. Red. Danuta Al-Khamisy, 9-15. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Al.-Khamisy, Danuta. 2013. Edukacja włączająca edukacją dialogu: W poszukiwaniu modelu edukacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki specjalnej.
Bednarz, Elżbieta. 2006. Edukacja religijna dziecka głębiej upośledzonego umysłowo z uwzględnieniem zielonoświątkowego profilu konfesyjnego (Studia i Dokumenty Zielonoświątkowe 2). Warszawa: Instytut Wydawniczy Agape.
Bednarz, Elżbieta. 2017. Strategia indywidualizacji w dydaktyce inkluzyjnego kształcenia religijnego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT.
Dąbkowska, Monika. 2022. „Organizowanie warunków do prawidłowego wdrażania podstawy programowej w pracy z uczniem o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.” Dostęp 2022.12.07. https://www.nowaera.pl/eduone/wdrazanie-podstawy-programowej-w-
-pracy-z-uczniem-o-zroznicowanych-potrzebach-edukacyjnych.
Gajdzica, Zenon. 2007. Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Głodkowska, Joanna. 2012. „Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców – współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji.” W Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Red. Joanna Głodkowska, 13-35. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Grygier, Urszula. 2019. „Mój uczeń pracuje chętnie. Poznaj 11 metod motywowania uczniów w zróżnicowanym zespole.” Dostęp 2022.12.07. https://epedagogika.pl/top-tematy/moj-uczen-pracuje-chetnie.-poznaj-11-metod-motywowania-uczniow-w zroznicowanym-zespole-2984.html.
Jarosińska, Małgorzata, i Małgorzata Jas. 2010. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: Prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Kossewska, Joanna. 2003. „Społeczeństwo wobec osób niepełnosprawnych – postawy i ich determinanty.” Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Folia 14. Studia Psychologica (1): 40.
Krause, Amadeusz. 2011. Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Kruszewski, Krzysztof. 2009. „O nauczaniu i uczeniu się w szkole.”
W Sztuka nauczania: Czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki. Red. Krzysztof Kruszewski, 109-145. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Maciarz, Aleksandra. 1984. Wybrane zagadnienia rewalidacji dzieci. Zielona Góra: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
Mazowiecki, Tadeusz. 1987. Ludzie Lasek. Warszawa: Wydawnictwo „Znak”.
Milerski, Bogusław. 2019. „Pedagogika religii.” W Pedagogika: Podręcznik akademicki. Red. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski, 319- 331. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. „Obwieszczenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 lipca 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra
Edukacji Narodowej w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.” 2020. Dziennik Ustaw: poz. 1280.
Olechowska, Agnieszka. 2016. Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Popowski, Remigiusz. 2004. Wielki słownik grecko-polski Nowego Testamentu. Warszawa: Wydawnictwo Vocatio.
„Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.” 2017. Dziennik Ustaw: poz. 1578.
„Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno- pedagogicznych.” 2017. Dziennik Ustaw: poz. 1743.
„Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad organizacji
i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.“ 2019. Dziennik Ustaw: poz. 323. „Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.” 2019. Dziennik Ustaw: poz. 1450.
Słupek, Kazimierz. 2018. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Szumski, Grzegorz. 2019. „Koncepcja edukacji włączającej.” W Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole. Red. Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski, 14-26. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Toth, Ludwig Volker. 2002. „Integrative kirchliche Einrichtungen. ”
W Handbuch Integrative Religionspädagogik: Reflexionen und Impulse für Gesellschaft, Schule und Gemeinde. Red. Annebele Pithan, Gottfried Adam, Roland Kollmann, 315-324. Gütersloh: Gütersloher Verlagshaus.
Zacharuk, Tamara. 2008. „Włączająca edukacja.” W Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Tom VII. Red. Jerzy Pilch, 167-168. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”
„Zalecenie Rady z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie promowania wspólnych wartości, edukacji włączającej i europejskiego wymiaru nauczania.” 2018. Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej: poz. C 195/01.